Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Apportering

Publicerad 2010-04-24 18:25:10 i Allmänt

Tja tja!

Det får bli ett litet inlägg till idag, haha!

Vilket härligt väder vi har, varmt men en aning för blåsigt...

Jag och Kira var ute och gick en sväng och fick flera hundmöten, som inte gick sådär bra som jag hade hoppats och inte heller hade jag med mig den lilla skrammelburken eller vattensprutan, typiskt!

Sedan kom Jessica ut, "lill-matte", och hon fick agera apportkastare och Kira fick apportera några gånger. Hon verkligen ääälskar det, hon har sån fart och är så taggad att hon faktiskt pep lite en gång, det har hon aldrig, aldrig gjort förut! Fortfarande är avlämnandet kasst och jag vet inte riktigt hur jag ska få till det, hjälp???

God kväll!

/Lisa

Kommentarer

Postat av: Cicci

Publicerad 2010-04-25 11:17:21

hej!

Jag hartränat tula lite när det gäller avlämnande,,, hon fick en godis när hon lämnade leksaken rätt, inte om hon gjorde fel. Det tog inte lång stund innan hon förstod. Senare på kvällen när jag åt popcorn (som hon älskar) satt hon och tiggde, när hon inte fick nåt sprang hon och hämntade en leksak som hom släppte i mitt knä. Nu brukar hon aldrig få nåt när hon tigger så tillslut hade hon hämntat 4 leksaker och lagt dom i mitt knä. Hon hade verkligen förstått det där med avlämning,,, ;)

// Cicci

Postat av: Anna & Ezter

Publicerad 2010-04-25 12:15:21

Hej på er! Vilken fin blogg du har och vad roligt att du skriver och uppdaterar så mycket! Jag har fått dina hotmail om hundträffarna genom Barbro och Zete. Men tyvärr har jag lyckats jobbat jämt. :( Men jag kommer fara till Spanien om en vecka och jobba på en hundgård där, så jag kommer inte hem fören i slutet av maj! Vilket betyder att jag missar då Rakel är här, ATTANS! Men ska ni ha några träffar till sommaren, eller efter maj så får du jätte gärna säga till, ni verkar ha haft det jätte kul på träffarna som varit har jag läst här på bloggen. :) // Anna och Ezter

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela