Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Tassvård och tandvård...

Publicerad 2010-04-27 18:58:16 i Allmänt

Tja!

Trots att jag borde räkna matte (har prov i morgon) så har jag och Kira lyckats med lite tassbehandling, så nu är dom mjuka och fina igen! Vi har också tränat lite budföring, jag sa ju att vi skulle skärpa oss på det! Det gick sisådär men ändå helt okey, vi gör ju det mesta bara för kul och för att Kira tycker det är så härligt att springa. Det är ju också ett lite roligt sätt till aktivering! Vi hann med lite apportering också, hihi...

När vi kom in sen så såg jag något mindre trevligt i hennes MUN, usch! Lite lite gult på hennes hörntand, hjälp?! TANDSTEN tänkte jag direkt och det får inte förekomma i hennes mun, aldrig! Snabbt som tusan la jag henne på rygg och plockade fram en gammal 25 öring som jag har i hennes "apotekslåda" och började skrapa lite. Det gick bort sabbt och smidigt som tur var! (satt inte alls hårt så jag vet inte riktigt vad det var) Det där med en 25 öring har jag fått som tips av Eva, Örnnästets kennel, på valpkursen, de är lagomt tunna och går bra att skrapa med ;-) Tack för det tipset! Dock var jag lite orolig att jag skulle tappa pengen i hennes mun, den blev lite hal av dreggel... Nu får jag skärpa mig med att ge henne Plaque off, måste erkänna att det är väldigt lätt att glömma bort... Men jag vill att en hundmun ska vara fräsch och inte lukta dött, så är det bara! Vi har tandkräm och tandbortse med, men det är en ANING krångligare...

Nu MÅSTE jag ta tag i matten, så vi kanske kanske hinner ut en sväng till och apportera lite...

Ha det bra allihopa!

/Lisa och Kira

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela