Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Tisdag och då var det 100 inlägg!

Publicerad 2010-04-27 08:43:31 i Allmänt

Hej!

Som sagt hade vi träning igår med brukshundklubbens ungdomar det gick helt okey faktiskt. Kira var lite överaktiv till en början och sedan trött och helt off, det var jag med kändes det som, haha! Så jag ska inte klaga på henne...

Vi tränade lite på det vanliga med platsliggning bland annat som inte gick sådär jättebra. Sedan testade vi lite budföring med Maja, det gick ändå ganska hyffast med tanke på att det var väääldigt länge sedan vi körde det senast. Vi får skärpa oss på det! Kira och jag övade lite på hopp också det gick faktiskt bra för hon tycker inte riktigt om att hoppa men det tar sig bra!

Det var en mycket bra och trevlig träning som vanligt =)

Ha en fortsatt trevlig vecka allihopa!

/Lisa

P.S. Det här inlägg nr 100 sedan jag startde bloggen 2010-02-09, inte illa tycker jag ändå! Att det har hunnit bli så många på dryga tre månader, det trodde jag aldrig... D.S.

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2010-04-27 16:23:56

Hej!

Kira är verkligen jätte härlig! :) Och ni är duktiga, snart ses vi ute på tävlingsbanorna! :D



Vi ses på måndag om vi inte ses på skolan innan. ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela