Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Torsdag

Publicerad 2010-04-16 17:42:13 i Allmänt

Heeej!

Hann inte skriva igår kväll efter Goldenklubbens hundprommenad. Det var superkul med många fina retrievers (golden, flat och tollare) och en foxterrier och trevliga hundägarare! Vi tränade på hundmöten, godissök, inkallning och apportering. Kira har ju inte apporterat sådär jättemycket på "allvar", mest på skoj kanske. Men nu gjorde hon det supersnyggt =) avlämnandet är kanske inte det bästa men helt okey med tanke på att hon inte tränat så mycket på det. både hon och jag tyckte att det var jättekul! Nu ska vi träna lite mer apportering på allvar! På slutet busade de med varandra och Kira var det svarta fåret bland alla, haha! Lätt att känna igen henne illafall ;-) Nästa hundprommenad som Goldenklubben har är den 29 april på samma plats. Sussanne knäppte en massa kort också på oss under träningen som kommer att finnas på Golenklubbens hemsida (se under länkar) snart.

Jag fick också se årets första tussilago igår på Dekarsön!

Vi hörs!

/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela