Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Hjärngympa, "genomgång" och föreläsning

Publicerad 2010-08-21 17:07:40 i Allmänt

Hej!

En regnig dag som denna passar det ju perfekt att aktivera med lite hjärngympa! Kira fick fortsätta träna på höger och vänster, vilket är viktigt sen när det kommer till dirrigeringar ;-) Sedan tränade vi inne i köket på dessa himla ingångar som faktiskt går bättre och bättre! Ett par gånger satte hon sig sååå fint vid sidan trots att hon kom rakt framifrån, hon snodde sig runt och hamnade nära och bra! Perfekt - det är alltså inte omöjligt! Lite finslipning på fotpositionen hann vi också med.

Kiras veckovisa "genomgång" har också blivit av idag. Klorna är klippta (och filade!), trampdynorna är smorda, håret mellan dynorna är klippt, pälsen är borstad och trimmad, öronen och tänderna är superfräscha och hela hunden är masserad och igenom känd. Kan det bli bättre??? Ja, faktiskt! Hon var så otroligt avslappnad där hon låg på rygg mellan mina ben och sooov! Det är mattes älskling det - UNDERBART! Nu fattas det "bara" ett bad med schampo och balsam, men det får nog bli i morgon... Är hon bortskämd??? Nja, kanske lite...

Jag har också anmält till en föreläsning om närlingslära för hund och om noskvalster, det ska bli spännande! Den är i samarbete med Svenska Jägareförbundet och Eukanuba av William Bredal; vetrinär, lärare på vetrinärhögskolan, författare och en av världens två experter på noskvalster. Det ser jag fram emot - alltid kan man lära sig massor av nytt!

Ha en fortsatt trevlig helg!

/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela