Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Ny träningsträff!

Publicerad 2010-08-19 10:19:22 i Allmänt

Halloj allihopa!

Hoppas att ni alla som var med igår på köttbullerallyt tycker att det var lika kul som vi tyckte! Tack! Och alla ni som missade detta fantastiska rally vet ju nu i alla fall vad det var för "specialare" och överraskning ni gick miste om! Efter nästan 1 kilo köttbullar i alla hundmagar och nybakta cookies i våra magar var vi alla nöjda, men lite extra nöjd var nog ändå Bessi som kammade hem den (för henne) stoora vinsten i form av ett tuggben med frolicrosett!

Efteråt fick Kira och Donna busa av sig lite rejält, vilket dom formligen stornjöööt av! De badade och rejsade om vart annat, de två kan verkligen busa tillsammans! Kul!

Ny träningsträff bestämdes till torsdagen den 26/8 klockan 18:30 i Lungviksparken (mitt emot Friskis & Svettis). Dekarsögården där vi först hade tänk att vara är bokad för surströmmingsfest... Då har vi tävlingslydnad och vi går igenom momenten i lydnadsklass 1. Alla tränar utifrån sina egna ambitioner och även om man inte vill tävla så är det kanonträning! Bra träning även för valparna i gänget!

Hoppas att ni kan komma =)

Vi ses!

Kram,

Lisa och Kira

Kommentarer

Postat av: Johanna å Donna

Publicerad 2010-08-19 11:03:21

Hej Lisa och Kira!

Så kul vi hade det på träningskvällen! Riktigt bra övningar, och bra störningar!

å så kul för Donna och Kira att dom fick springa och bada och leka tillsammans! :)

ha det bra <3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela