Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Ett kort träningspass i solen

Publicerad 2010-07-16 14:41:17 i Allmänt

Tjena!

Jag tror att jag hade fel imorse när jag sa att det var lite sämre väder idag... Nu skiner solen för fullt och ska man träna SVART hund så får man göra det ofta men i korta träningspass.

Efter en sväng på Reginas Zoohörna och nya godisar så var jag och Kira ute och tränade lite linförighet. Antingen var Kira väldigt motiverad att vara till lags eller så innehöll de nya godisarna nått mirakelmedel för hon var väldigt duktig både på vänsterhalter och vänstersvängar som hon brukar vara lite "seg" på. Försökte dirigera mig själv lite, men skulle behöva någon som vill leka tävlingsledare åt mig, någon frivillig??? Jag kan bjuda på fika  

Sedan så trälade vi på med apporteringen som hon tycker är skittråkig, varför sitta still med apporten när man ska springa och hämta den??? Apportering har hon annars inga större problem med (hon är ju en flatte) men att "bara" sitta och hålla i den verkar inte funka så bra, gå och bära den går bra men inte sitta... Vi jobbar på med klickern så kanske det blir några framsteg till slut!

Vi får se vad mer vi hittar på idag, lite vattenapportering skulle Kira nog inte ha något emot, haha! Ikväll kanske jag ska hjälpa faster med lite shopping inför Schweiz resan.

Ha det bra allihopa och ta en lite paus i det ni gör och gå ut och gör något kul med hunden

/Lisa och Kira

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2010-07-17 15:25:51

Vi skulle kunna träffas och träna och köra som en låtsas lydnadstävling någon dag framöver! Det skulle vara toppen! :D Hur låter det?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela