Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Nu åker jag!

Publicerad 2010-07-28 18:43:35 i Allmänt

Hej allihopa!

Ikväll åker jag och Jessica till faster (efter att vi har varit på middag hos Inger) och sover över där så att vi får en smidig start tidigt i morgonbitti! Men innan vi åker så ska jag och Kira hinna med ett apporteringspass med dummisar i regnet så att vi har utnyttjat den "sista tiden" fullt ut, då kan jag känna mig riktigt nöjd!

Som sagt tidigt imorgon bär det av mot Umeå och sedan mot Zürich, Schweiz vilket betyder att det kommer vara väldigt lungt är på bloggen =( Kanske, kanske kommer jag att kunna uppdatera från utlandet, men ni får lova att inte överge oss ;-) Annars så är jag tillbaka kvällen den 16/8 så ses vi på träningsträffen den 18:e =) men den specialare! Längtar dit redan...

Nu ska ni inte tro att det bara blir kul att fara, för stackars lilla Kira gumman kommer få klara sig utan matte länge och dessutom börja vänja sig vid att vara ensam hemma lite längre stunder när mamma och pappa jobbar (mamma kommer hem på lunchen). Ja, det blir tufft, men kanske tuffast för mig som kommer sakna henne superdupermycket ='(

Sedan så får jag passa på att spana efter lite nya hundprylar som dom kanske har där nere ;-) Kira ligger just nu och total slaktar en leksak så det lär behövas lite nytt, haha! ;-)

Ha det så bra så hörs och ses vi om några veckor!

Hej då!

Kram <3

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-08-02 10:43:09

Ha det så bra Schweiz!



Kramar Donna, Johanna och mamma (Helena)

Postat av: Maudis

Publicerad 2010-08-05 08:37:36

Men självklart gumman så kommer vi inte att överge dig.. Hoppas du får en kanonrolig resa.. jag vet precis hur det känns att vara tvungen att lämna hunden ensam, gillar det INTE.. Men dem klarar det hur bra som helst!! BÅDA mina tjejer (Embla & Indra) var över ETT ÅR när jag började, och då skulle det ju vara SÅÅÅ svårt.. Gick superbra!! Så en hund blir aldrig för gammal för att börja lämnas ensam, kanske inte tycker omd et, men dem är ju duktig på att " gilla läget"..

Som sagt ha en superskön semester, DET är du värd gums!!

Ses den 18:de iaf

Kramis från mig 6 alla mina tjejer

Postat av: Maudis

Publicerad 2010-08-07 13:49:31

Kollar bara in för atts e om du uppdaterat bloggen nåt..

Hoppas du har det bra där nere iaf..

Kramis

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela