Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Hemma!

Publicerad 2010-06-28 10:31:26 i Allmänt

Hej hej!

Vi kom hem från stugan och midsommarfirandet i går kväll. Det var varit en trevlig helg med god mat och hyffsat fint väder =)

Vi tog ner kannoten så lite paddling har det blivit. När jag var en bit ut så kunde naturligtvis Kira inte vara utan matte!? Hon simmade långt, långt ut i jakten på matte! Det har hon aldrig gjort förut. Sist det var badsäsong så var Kira så liten. Men nu har hon kommit på det, hon simmar och hämtar pinnar, dummys och allt, härlig! Jag har bara väntat på att det ska komma för hon är en riktig bad hund ;-)

Annars så har vi gjort några uppletanden och tränat lite sök. Charmat alla stuggrannar har hon också lyckats med, haha! Hjälpt till att apportera träpinnar till vébo'n och busat gärnet ute hela dagarna! Fullt ös medvetlös...

Har faktiskt knäppt lite kort, man så klart hade jag inte kameran på mig när den behövdes... Men några bilder blev det i alla fall ;-)




Flaggan hängde som en slips...


Lite halvblöt


Mums med jordgubbe!


Slicka gräddskålen...


Kan det bli godare???


Sommarsaft


Spana in stilen, haha!




Kanske lite för varmt med raggsockar på midsommarafton?
Tydligen inte för faster!


Jessica (min lilla syster) hade en tråkig stund i stugan
och målade en tatuering på mig, inte så tokigt faktiskt!



Det här blev ett låångt inlägg med många halvtråkiga bilder!

/Lisa och Kira

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela