Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

NY TRÄNINGSTRÄFF!

Publicerad 2010-06-04 14:10:17 i Allmänt

Hallo (mi)Rakel gänget!
 
Tack för igår alla som var med, vilket var ganska många! Det var hur kul som helst och vilken bra träning =) Jag blir så imponerad av alla hundar som fattar galoppen direkt och bara älskar det (söket), helt fantastiskt! 

Kanske blir det lite långtråkigt i väntan på sin tur, men om vi ska göra det här fler gånger så kan man ju ha två figuranter ute samtidigt, alla vet ju nu hur man gör, och bara rulla hundarna då blir det ju mer effektivt!

Marie: Saga var ju helt underbar, 11 veckor och redan så duktig och härligt nyfiken, hon kommer blir kanon!

Kira fick också testa på liten enkel skyddsträning med Marie, hon gillar ju att kampa så hon var med på noterna. Hon skällde dock inte (hon har en hög tröskel innan hon skäller) men det tycker jag var ganska bra ändå, för mig så är det bättre om hon är tyst, haha! Kan ni tänka er en skyddsretriever??? Inte illa! Nu har hon snart provat på det mesta inom hundaktiviteter, haha, vilket jag tycker är prefekt – hon måste få testa på lite saker!

Igår bestämmde vi den nya träningsträffen! Den blir på torsdag den 10 juni klockan 18:30 vid "Sörängetsbegret". Nu undrar ni vart det är? Det är nästan på samma ställe som Jäbostugan. Kommer ni från Järvedshållet kör som mot Jäbo, fast istället för att svänga mot Jäbostugan så tar ni rakt fram mot Överön. Där efter vägen kommer jag att sätta upp en skylt "Hund träning" där ni ska svänga höger till en smal liten väg. Kommer ni istället från Överön så kör mot Jäbo men innan så svänger ni vänster där jag har satt upp skylten. Ring, ring om ni inte hittar!

Varför ska vi vara där då? Jo, SSRK (Svenska Spanniel och Retriever Klubben) ska ha massor av aktiviteter vid Jäbostugan så dom kör helt enkelt ut oss! Då ska vi vara vid Sörängetsberget istället så då får vi vara ifred ;-) Det finns en plan där vi kan träna lydnad och det finns sök/spår skog så det ska nog gå lika bra!
 
Ta med det vanliga: spårlina, spårsele, SBK-tjänstetecken, ett bredare halsband, favvoleksak, godis om ni har!

Då på tordag så får vi bestämma vad vi vill göra, om vi vill göra aktiviteter som spår/sök eller om vi hellre känner för lydnad. Vi kan ju bestämma nästa träningsträff också och vad vi vill göra då och var vi ska vara ;-)
 
Det här blir hur bra som helst!

Hoppas att ni kan komma och ha en trevlig helg =)

Vi ses!
 
Kram,
 
Lisa och Kira

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela