Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Lydnadsboken

Publicerad 2010-03-20 17:47:53 i Allmänt

Hej hej!

Vilket härligt väder vi har haft idag =D Jag och Kira har varit ute i olika omgångar och njutit av solen som faktiskt värmde! Hoppas, hoppas att det fina vädret håller i sig tills imorgon, just nu är det dock molnigt...

Vi har också haft vår "söndagsgenomgång" idag, fastän det är lördag. Klo- och hårklippning, tassmorning, borstning, örontvätt och en besiktning.

Jag har ju tänkt att börja träna in momenten i lydnadsklass 1 med Kira nu och har fått ett tips om boken Lydnadsboken av Memea Mohlin, är det någon som har läst den?

Fortsatt trevlig helg på er allihopa så hörs vi imorgon!


Kommentarer

Postat av: Malin Lundstedt

Publicerad 2010-03-23 10:31:17

Lydnadsboken har vart som en bibel åt mig när jag lyckades få upp min förra hund till Elitklass! Den är kanon!!! Sen måste man ju alltid pröva sig fram vilka inlärningsmetoder som just passar sin egen hund! Min förra hund var ju väldigt försiktig så det gällde att endast ha positiv inlärning så han inte skulle lägga av! Annat med killen jag har nu,finns inget som får han att backa och skulle kunna jobba i timmar! Kul men även det kan vara jobbigt ibland när han vill så mycket att det går "överstyr"!! Kram Malin och Stibor

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela