Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Lynadsboken har anlänt!

Publicerad 2010-03-30 19:03:44 i Allmänt

Äntligen har hundvärldens bibel kommit!

Har bara hunnit bläddra igenom den lite snabbt och den verkar redan toppen! =)  Malin: Du hade helt rätt! Nu ska den lusläsas moment för moment... Den kom lägligt till påsklovet fast jag har så mycket läxa så att det blir nog inget lov och inte så mycket hundträning heller...

Idag har det varit riktigt härligt väder! Hoppas att det håller i sig ett tag till... Ljudet av takdropp = snösmältning (eller regn) = VÅR!

Jag och Kira har varit ute och tränat lite med, bland annat fot i gångmarsch till språngmarsch och tvärt om, gick ganska bra faktiskt! Det märks att hon inte riktigt är pigg, hon flåsade som tusan efter ett par meter språngmarsch och hon vräker i sig snö (vilket hon inte brukar) så helt ok är hon inte riktigt än =( Hon äter piller tills i morgon, sedan får vi se.

Nu ska jag fortsätta läsa, haha! (Jag kan redan rekommendra den här boken till er som vill tävla med er hund).

/Lisa och Kira

Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2010-03-31 08:21:06

Ja,jag sa ju det :) Det är verkligen en lydnadsbibel :) jag tror jag har läst den typ 5ggr och perfekt när den är uppdelad i alla olika moment så man kan gå in och kolla lite då och då på olika moment! Jag har jätteproblem med framförgående - stibor förstår mig inte riktigt så jag har nog inte vart riktigt tydlig eller gått för fort fram... ja ja,skam den som ger sig! Var till Dekarsögården igår och körde lite moment och vart skitbra för 2 hundar passerade medan han låg på platsliggning,han fick en "kontaktkorv" så det gick super! Du är inte med på Face Book?? Sök mig där i så fall :) Kram malin

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela