Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Kanon härlig dag!

Publicerad 2010-05-13 20:27:41 i Allmänt

Hallo!

Nu har vi haft en full dag med massor av lärdomar och skoj! Första sökkursen gick riktigt bra, när hon insåg vad hon skulle göra, haha! Vi ska nu träna på "håll fast" och inkallning, hon släpper lösrullen för snabbt, samma som hon gör med dummy och apportbocken, men vi ska träna sten hårt på det nu!

Efter kursen så fick Kira busa med härliga Donna, gud va kul de hade och Donna knappade ju in på slutet =) Dessutom fick vi ju härligt väder, vi hann precis undan regnet och varmt det var det så det räckte och blev över! Tyvärr hade MYGGEN hunnit vakna, alldeless för tidigt tycker jag...

Tack Rakel för en fantastisk och rolig första sökträff, det är alltid lika härligt och inspirerande att kursa med dig! Malin och Rakel: Hoppas att det gick bra i Stockholm med att välja valp ;-) Malin, du får säga till när du har det lilla busfröet hemma!

Vi längtar redan till nästa söndag, dock är det synd att det är sista gången...

Ha det superbra allihopa!

Kram,

Lisa och Kira

Det känns som om det var LÄNGE sedan det blev några bilder här på bloggen så har kommer lite av dagens bilder på Kira och Donna (jag knäppte faktiskt kort, tack för påminnelsen Helena!):

Helena, jag kan maila bilderna till dig om du vill, de kan ju vara kul att ha!


Kolla in svansföringarna!?


Action på hög nivå, haha!


En blöt Kira och en härlig Donna!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-05-18 12:01:15

Vad kul att ni "håller igång"!! Jo tack det gick bara bra att få hem världens sötaste Bolt från stockholm!

Jag är käääääär! Han är så cool,och har redan en härlig "på" och "av" knapp! Söt som snus är han också :)

Känns lite konstigt att man har retriver men känns dock HELT RÄTT när man lever i ett socialt liv med barn och allt! Han bara älskar barnen och vill hela tiden krypa upp i deras famn..

Men längtar samtidigt tills han blir lite äldre så man kan börja köra lite med honom men valptiden rusar ju så bara att njuta!! Mvh Malin och Bolt

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela