Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Petsons pysselstuga!

Publicerad 2011-02-24 08:09:15 i Allmänt

Tjenamoss på er alla!

Vilket strålande humör man kan vara på ibland! =)

Har glömt att berätta för er om Petsons Pysselstuga, haha! Förra veckan kom Sofie och Toffe över på syjunta, supertrevligt! Vi sydde och pysslade och funderade och sydde... Och taadaaa fick vi ihop ett fleecetäcke/overall till Toffe och ett reflexhalsband till Kira!

I går var jag på Ohlssons tyger i Umeå (den här stan saknar ju en tygaffär!) och införskaffade lite mer material och sen på kvällen blev jag så himla pysslig så jag sydde ihop ett fleecetäcke till Kira!

Nästa blir fleeceflätor att kampa med och ett till reflexhalsband! Sedan så ska vi styla till Toffes täcke också!


Här har vi reflexhalsbandet, med lite roosa såklart ;) Inte så illa om jag får säga det själv... KUL var det också så är det nån som vill ha ett till sin hund, syr jag mer än gärna!



Fleecetäcket. Fartränder passar väl Kira???



Stumpan <3 Varm o go!





/Lisa och Kira

Kommentarer

Postat av: Saga

Publicerad 2011-02-25 11:02:25

vilket fint halsband! Tyvärr är min matte helt hopplös på sy ha ha kanske du kan lära henne;-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela