Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Kampisar i massor!

Publicerad 2011-03-08 19:48:49 i Allmänt

Halloj!

Idag har det blivit en skön dag ute i det fina vädret med både sökträning och fika på isen. Kira sköter sig riktigt bra i söket nu, tar och lämnar lösrullen blixtsabbt och påviset går i 100 knyck! Mina ben blir längre och längre efter att ha älgat i väg efter henne... Nu tror jag att jag ska försöka öva in sökhalsbandet, hon har alltid det på sig så hon är van vid att det slår mot bröstet när hon springer men nu ska jag börja lägga in att hon ska markera med att plocka upp den rullen istället, jag tror att det är dags för det nu när hon är så säker på lösrullarna!

Efter en trevlig dag ute så satte jag mig vid symaskinen! Hej vad det gick och nu har jag en hel hög med kampisar igen! =) Kira älskar sina och riktigt hållbara är dom!

Är det någon som är sugen på en billig och hållbar hundleksak så hör av er! 40 kr/styck har jag tagit för dom ;)





Ooops.... det blev några stycken! En hel blomma med kampisar ;)


/Lisa och Kira

OBS! I inlägget under finns all info om träningarna framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela