Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Sökträning!

Publicerad 2011-03-12 18:45:51 i Allmänt

Hej på er!

Nu har ni alla brudar som var inblandade i dagens äventyr knåpat ihop lite om dagens träning så då måste jag försöka också!

Dagen började redan vid 10 med sökträning, mycket markeringar. Det gick väl lite sisådär för mig och Kira om man jämför med gårdagens nästintill perfekta skick... Hon blev lite för upptagen med störningarna ibland, fast hon vet precis vad hon ska göra så lite irreterande måste jag erkänna men men det är bara att träna på för det är ju så kul (tycker vi båda)! Sedan blev det lite lydnadsträning som gick bättre, ganska nöjd med platsliggningen faktiskt!

Väl hemma efter ungefär 3 timmars träning så kom Rulle över på bus-besök och hej va det gick! Busa kan man alltid tycker Kira! Nu ligger hon hyffsat nöjd och sover, sååå skönt! Så det blir en lugn kväll (hoppas jag) i soffan!

I morgon tar vi nya tag med lite träning! Hoppas att det är lika fint väder i morgon för vååårkänslorna har ju kommit tillbaka!

Nej nu ger jag mig med detta pladdrande och önskar er en trevlig kväll istället!

/En trött matte och en trött hund

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela