Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Tävlingsdebut...?

Publicerad 2010-11-12 16:29:43 i Allmänt

Hallojsan!

Sitter och spanar i SBK's tävlingskalender för 2011 som nu kommit ut, fler som gör det??? Försöker bestämma mig för ett datum för vår debut i lydnadsklass 1 men det är svårt... Mars kanske? Nej jag vet inte ska klura vidare! Kira ligger i alla fall här nedan för och tittar på mig med ögon som säger: Hur svårt kan det vara? Jag är redo och taggad till tuuusen!!!

Hon kan ju alla moment utom det förbaskade hindret som hon är livrädd för men det ska vi jobba på synd bara att jag inte har ett eget hinder! Sedan är det bara att jobba på att hon inte behöver en godis så ofta för att fortsätta, men det är nog mer mig det sitter i...

Aja jag SKA bestämma mig för ett datum så är det bara! Sedan blir det till att ligga i vinter och köra stenhårt =) Härligt!

Sköt om er allihopa och ta och boka in lite tävlingar ni med! Vi kommer gärna och hejjar på er!

Ha en (h)underbar helg!

Kram,

Lisa och Kira

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela