Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

TRÄNINGSTRÄFF =D

Publicerad 2010-04-11 15:37:08 i Allmänt

Hej, hej!

Idag hade vi vår andra träningsträff, det var superkul tycker jag, hoppas att ni andra håller med? Det var Helena, Johanna och Donna, Barbro och Aqua, Lena och Freja + Arne och Stella och Marie och Sasko. Carina, Zelda och Nova kom också på besök och agerade störningsmonent, toppen! Annica och Mucklan kom förbi också och busade lite ;-) Kul att vi blev så många!

Maudis och Indra jag hoppas att det gick bra på utställningen?

Vi tränade på kvarsittande och massor med annat! Kira var inte riktigt sig själv, hon har väl inte återhämtat sig riktigt från sjukperioden kanske. Och vilket himla fint väder vi fick! Nästan 10 plusgrader och strålande sol! När jag tänker efter så var det första gången vi fick se varandra utan att det är halv mörkt, haha!

Det är så himla kul att vi lyckats ordna en sånhär träningsgupp och SHIT VA BRA VI ÄR ALLIHOPA! Jag blir så imponerad av alla hundar och mattar, otroligt!

Vi blev också inbjuda på prommenad runt Höglandssjön av Goldenretrieverklubben på torsdag, jättebra träning för Kira kommer det att bli! Hon lär ju också vara det svarta fåret i goldenflocken, haha! Då bestämmer vi också när vi ska ha nästa träff hos Barbro.

Nu är Kira trött efter nästan tre timmars träning... Själv ska jag göra mig i ordning för att träna skridskoskolan, vi har ju snart ISGALA!

Ha det!

/Lisa och Kira

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-04-11 21:29:58

Hej!!

Vad kul att ni fått ihop ett härligt träningsgäng!!

Tyvärr hinner jag helt enkelt inte vara överallt! Tränar ju SÖK 2 dagar i veckan nu och är dessutom med i ett annat träningsgäng där vi kör lydnad minst 1g/vecka!

Dessutom vill man ju hinna träna själv också för att riktigt befästa alla moment i störningsfri miljö...ja tiden räcker som inte till...sen har man ju familjen också :) :)

Önskar er alla LYCKA TILL och hoppas på att få se er lite på klubben i vår samt på Tävlingsplanerna :)

Postat av: Marre å Sasko

Publicerad 2010-04-11 21:36:08

Ja vi é ba bäst! Bilderna vart så där och datorn har fått fnatt så jag får ta bättre bilder sen :-)

Postat av: Babs & Sete

Publicerad 2010-04-15 13:43:20

Hej va kul att ni blev så många på träningen, tyvärr kunde vi inte komma denna gång men är gärna med nästa!



Ha det gott i vårsolen! :D



Babs

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela