Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Ny träningsträff!

Publicerad 2010-10-10 11:43:43 i Allmänt

Halloj! Ler med öppen mun
 
Ny träningsträff på G! Den blir på söndag den 17/10. Då ska vi vandra cirka 1 km upp till Bergsjön (mellan Högland och Faresta) och träna hundarna att gå fint i grupp! Vi kommer även att träna lite "skogslydnad" (t.ex att gå på rätt sida om träd o dyl.) och ha lite skogsaktivering! Spännande va??? Blinkar Många hundar har svårare att lyda i skogen (skog=bus) så det här kommer att bli kanon!
 
Vi samlas 12.45 vid Reginas Zoohörna för att tillsammans följas upp till Bergsjön. Så att alla hittar dit, vi kommer att få parkera efter vägen men det är ingen fara!
 
Vi njuter av naturen (och det förhoppningsvis fina vädret) och har en skön dag med våra härliga hundar! Ta med en ryggsäck med fika!
 
Hoppas att ni kan komma så ses vi! Ler
 
Kram,
 
Lisa och Kira
 
P.S. Det finns risk för att vi hittar lite svamp (höstkantareller) på vägen så ta med en extra bajspåse att plocka i Blinkar, haha! Har hört att det är svamprika skogar... D.S.

Kommentarer

Postat av: Maudis

Publicerad 2010-10-12 10:06:24

Åhh ser verkligen fram emot en skön promenad, förhoppningsvis.. Tycker vi har en så fin grupp som träffs.. Ska bli jättekul & jag & mina tjejer, Embla är ju här också denna vecka, kan du alltid räkna med..L



Postat av: anki

Publicerad 2010-10-13 21:42:19

När du ska till Bergsjön är det bättre att parkera på vändplanen vid Bergfinksvägen i Gimåt, översta gatan. Sen går man elljusspåret (vänster) upp mot berget, några hundra meter upp finns en stig upp till Bergsjön. Finns en skylt där så man går rätt. Är jag hemma i helgen så dyker vi nog upp vid Reginas och hänger med.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela