Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Uppdatering om dagarna!

Publicerad 2011-04-14 10:54:09 i Allmänt

Hej heej!

Måste skriva några ord om dagarna som varit!

I tisdags var först Sofie med Toffe här och sydde ett regntäcke! Det är inte rikigt klart än, men snart så! Sedan så var det en hundsjukvårdsföreläsning på Reginas Zoohörna, mycket intressant! Jag fick också hjälp med Kiras tass som hon precis lyckats skära upp nu när hon äntligen piggat på sig! Så typiskt! Men jag har köpt en sko så nu hoppas vi att det läker ihop fortare än fortast!

I går så var det Green Team något som Kommunen har ordnat för ungdomar i åk 5-6 ungefär. En av aktiviterna var hund och den fick vi på brukshundklubben äran att hålla i! Vi visade lite olika saker man kan göra med hund och ungdomarna fick testa själva med våra hundar! Kira älskade det! (Massor av godis och många barn!) Hon skötte sig riktigt bra, hon sprang på budföring, gjorde sökmarkeringar, visade cirkuskonster, apporterade, hämtade bollar, visade lydnad, kampade, kapp sprang - allt med barnen! Dom gillade att hon är så snabb och lite busig också, haha! Alla såg ut att ha en rikigt trevlig kväll med hundarna och lite fika! Tiden rann iväg med en himla fart! Kul med så engagerade barn, nu är det nog många av dom som tjatar hemma efter en egen hund... ;) hihi!

/Lisa och Kira

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2011-04-14 21:50:09

Eller var det "green day" som jag skrev min min blogg. haha man är ju ett miffo av rang :P

Postat av: Caroline Lindgren

Publicerad 2011-04-15 10:45:02

Så trevliga aktiviteter ni har varit på!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela