Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Nu blir det mycket!

Publicerad 2011-08-08 15:51:26 i Allmänt

Tjenamoss!

Nu har vi varit i stugan ett bra tag för vi håller på att byta tak! Kira njuter av att få kuta som en galning och bada! Åska har det också gjort som bara den, det blixtra och small kors och tvärs och haglet och spöregnet smattrade hårt! Allt för att vi byter tak...

Kira har tränat vattenapportering och skaka på kommando (hunden får inte skaka av sig vattnet innan avlämning)! Det går hyffsat faktiskt, ibland är hon lite för het på gröten (dummyn) så jag får vara beredd så hon absolut inte tjyvar!


Apport!


Inte skaka innan kommando!

Har också slängt iväg en anmälan till en rallylydnadstävling så nu blir det till att plocka fram skyltarna och träna! :D Kira kan alla skyltar, men matte då..?!

Har bakat egna hundkex också! Superskoj, men oj vad jag slet med en enorm deg!!! Helt galet! Köket stank blodpudding också efter ett tag! ;) Men Kira tycker det var rikigt mumsigt!


Mumsfillibabba!

Idag har jag och Kira först åkt buss till stan och sedan stadstränat och efter det mötte vi upp Maja, Nittra och lilla Faxa på Djurmagazinet och så fick Kira träna lite till där inne! Sedan var vi hela skocken bjudna till Niklas och Jennies sommarstuga ute mot Gullvik! Kira, Nittra, Unso, Manne och Faxa busade och badade som tok! Faxa och Manne hade extra kul valpbus med varandra! Superskoj att vi fick komma och hälsa på er!

Ikväll blir det Brukshundklubben och lika så i morgon. Det är dags för M1-utbildning, vilket är om mentalitet! Till helgen blir det att vara på MT också! Superspännande!

Nu är det dags för middag!

Ta hand om er alla så hörs vi!

Kraam



Angående nästa träningsträff så blir den en lördag för vi ska stadsträna precis som vi bestämde förra gången! Det blir också en liten tävling med partytrick så träna in lite coola trick till nästa gång så har ni chans på fin fint pris! :D Vi fikar på någon uteservering efteråt för de som vill! Jag återkommer med mer info om dag och tid!



Någon som behöver något nytt till hunden??? Jag syr både halsband, täcken och leksaker!

 
Halsband sydda efter din hunds egna mått! – 50 kr!


Kampflätor i fleece – 40 kr!

Kommentarer

Postat av: Gårdsbacken

Publicerad 2011-08-08 20:04:44

Du är aktiv som vanligt :))

Jösses vad du fixar, att du hinner med.

Allt från hundgodis, till leksaker, till hundträning, till lägga tak... ;))

Lägg undan en kampfläta till oss i limegrönt, tack.



Vi hoppas vi kan vara med på lite träning framöver.

//Paula med Fame

Postat av: Lisa och Kira

Publicerad 2011-08-09 12:12:57

Hallo! Klart att man måste grejja på lite iallfall ;) Det är ju så himla kuuul!



Va kul, jag lägger undan en kampfläta till er! :D



Vi ses framöver! Jag skickar ut som vanligt när det är träning på G!



Kraam

Postat av: Maudis

Publicerad 2011-08-09 19:46:29

Åh hjälp!! Får dem inte skaka av sig vattnet när demkommer upp!? Måste ju vara SKITSVÅRT för hunden!! Men DU är ju så duktig med Kira, så det är nog INGA problem för dig att klara Rallytävlingen..

Kramis

Postat av: Lena & Tuffy

Publicerad 2011-08-12 21:00:47

Har du måtten kvar på Tuffy så du kan göra halsbandet? Dina halsband ä bara såååå supebraá !!:)

Jag kollade FB där vi skrev måtten och där stog det 26cm + 11cm.....Höres !!! :)

Postat av: emma

Publicerad 2012-01-06 16:09:00

Hej! JAg har börjat göra sådana kampflätor och tycker det är superkul, men lyckas bara få dem raka - hur ska jag få färgerna att vrida sig? Tacksam för svar på mail! :) Mvh Emma

Postat av: Lisa och Kira

Publicerad 2012-01-08 09:41:58

Hallo Emma! Va roligt :) Jag skickar ett mail till dig nu! Hör av dig om det inte kommer fram. Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela