Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Utställning!

Publicerad 2011-07-03 15:34:09 i Allmänt

Hallo!

Nu har vi kommit hem från stugan och på väg hem blev det utställning i Docksta och inköp av ett par Dockstatofflor!

Hela fredagen gick åt till klippning, badning och fiffning av Kira! Jag hade packat ihop alla pälsvårdssaker jag skulle behöva innan utställlningen för att ta med till stugan och fin pusta lite innan det var dags, men såklart blev den kvar hemma! Attans! Fick åka och köpa en borste i Kramfors, fanns inte mycket att välja på men bättre än inget! Den sista klippningen av några långa strån som titttat fram blev med kökssaxen! Lockarna på ryggen gick inte att trolla bort utan balsam och såklart fick vi anmärkning på det!

Väl på plats i Docksta var det supervarmt men jättetrevligt! Jag övade några varv med Kira och drog sedan av henne lite med borsten! Värmde uppp i ringen gjorde jag med en jättefin Dalmatiner! När det var Kiras tur att debutera i ringen så skötte hon sig jättefint! Sprang bra, posade jättefint! Sååå nöjd! Sedan kom flattebuset fram i henne, typiskt! När vi skulle in igen och springa några varv hela gruppen tillsammans så ville hon busa, inte trava fint! Skit också, men men ;) Jag är supernöjd med den fina kritiken hon fick av Görel som var dommare!

Här kommer hennes kritik:

mkt god typ långsträckt hv. m. rund skalle bra mörka ögon väl ans. öron bra nos och käke m. saxbett välvt bröst m. bra djup bra rygg m. slutt. kors bra underlinje goda vinkl. f. ngt. öppn. bak bra svans raka f.ben med stark mell.händer bra tassar bra päls lockig rygg faner svans o ben rör sig bra bak o fram mkt. trevl. hund. Välvisad


Mattes snyggaste!

Väl ordnad utställning! Kul var det! :D Hoppas på en repris nästa år!

/Lisa och Kira

Kommentarer

Postat av: Suneeta & Chanel

Publicerad 2011-09-18 10:36:25

Hej! Vilken vacker hund du har och en jättefin kritik på den utställningen. =)

Min vän har 2 st "flattar", en brun och en svart.



Själv har jag en Leonberger-tik på 3 år.



Ha det så bra! Hälsningar Suneeta

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela