Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Spår!

Publicerad 2011-06-14 21:49:30 i Allmänt

Halloj!

Nu var det ett tag sedan igen... Ska försöka uppdatera er lite om vad som hänt sedan sist! Jag har hunnit fylla 20 år (i lördags) och då fick jag mig bland annat ett presentkort på Fjällräven så nu ska jag ta och köpa ett par hundbyxor till! Jag har också hunnit få sommarloooov :D till Kiras stora glädje!

I söndags hade vi en supermysig träningsträff i Lungviksparken med passivitet och lite annat smått och gott! Vi njöt på filtar i solen (som stekte lite lagom) med hundarna i knät och kakor och sockerdricka i handen! I går, måndag, var det möte på Brukshundklubben heeela kvällen ;) I morgon blir det heeela kvällen på klubben igen, lika så på torsdag!

Idag har Kira fått gå ett bruksspår med spontanupptag och hon gick som en pärla! Mattes stumpa! :D Äntligen var racerdammsugaren avstängd och det gick i perfekt tempo utan att jag agerade nödbroms i linan! Lungt och fint gick det, det enda som saknades var tydligare markeringar på pinnarna! Men det får vi jobba vidare på separat! Nu är jag lite extra taggad på spår igen helt plötsligt!? ;) Med stor sannolikhet blir det ett i morgon med!

Det får vara allt för den här gången!

/Lisa och superspåraren Kira

P.S. För er som undrar när nästa träningsträff blir så har jag inte rikigt bestämt mig, hihi! Så snart jag kan, antingen till helgen eller i början av nästa vecka! Den kommer iallafall att handla bland annat om första hjälpen på hund och jag kommer att visa hur man lägger ett tassbandage på sin fyrbente älskling! Håll ut så kommer det mer info så snart jag vet och kan! Hör gärna av er med idéer om ni har några, allt är tacksamt - det är ju era träningar! D.S.

Kommentarer

Postat av: Caroline Lindgren

Publicerad 2011-06-16 10:29:57

Stort grattis i efterskott! :-D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela