Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Tävlingshelg!

Publicerad 2011-06-06 16:50:13 i Allmänt

Hej på er!

Vilken helg i Kramfors det har varit! Lydnadstävlingar i dagarna tre och super mysigt i stugan med brudarna och hundarna! Vi har ätit tacos, grillat och den lilla detaljen med att tävla ;)

För mig och Kira har det varit kul och superbra träning där det viktigaste inte har varit poängen! Inga pris har vi fått men en kanonbra erfarenhet så nu är det bara att fortsätta träna så kommer vi igen! Det känns skönt ändå att debuten är gjord och nu vet jag ännu bättre hur det går till och så!

Tack Tina, Maja, Sanna, Linda, Eva och Jeltsin, Nittra, Ina, Joplin, Chess, Cooper, Hugo och KIRA för en toppen helg i stugan!!! Det här måste vi göra om nästa trippelchans!

Jag måste också dela ut grattisar till några grymma prestationer!

- Grattis Maja och Nittra till 1:a pris i lydnadsklass 3 och uppflytt till eliten!
- Grattis Malin och Bolt till 1:a pris och klassvinst i lydnadsklass 2 och uppflytt till trean!
- Grattis Rakel och Vic till två 1:a pris och dubbel klassvinst i lydnadsklass 1!!!

Kram på er alla nu ska jag ut och träna min svarta pärla!

/Lisa

Kommentarer

Postat av: Linda & Jilla

Publicerad 2011-06-06 22:38:31

Jo men visst är det. Så roligt att ha hittat någon "gren" som Jilla kanske till och med kan tävla i utan att gå sönder helt. Ååå jag som inte trodde att någon hade sånt kvar nu under sommaren. Skulle nog behöva en älg klöv till framöver.



Ni verkar ha haft det jätte roligt i helgen. Så hoppas vi att priserna börjar rulla in snart. ;) och det kommer dom!

Kram

Postat av: Maudis

Publicerad 2011-06-07 12:34:53

Jaa du har rätt inställning!! Såklart lär ni ta ett pris nästa år!! DU är ju så himla ambitiös & duktig!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela