Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Sparktur!

Publicerad 2012-01-22 12:49:54 i Allmänt

Jag har precis kommit in från en ljuvlig sparktur med min bästa! Jag lyckades med bedriften att både ta med mig kameran och fota!!! Så här kommer några bilder!
 


Puss på nosen min lilla sockertopp!
 


Är det inte ljuvligt vackert ute?


Den bästa som finns <3 spanar ut över kanten! Matte tänker - iiinte bada nuuu!!


Utför "mördarbacken", jag står på toppen och gruvar mig en aning - Kira är bara galet taggad på att ge sig utför...


Kan ni fatta att jag lyckades med bravaden att ta av mig ena handsken, få upp ryggsäcken som sitter på stryet, hitta kameran, få ut kameran ur fodralet, få på eländet, och knäppa två kort medan vi susar fram i 100 knyck och jag försöker strya med ena handen och snön yr bakom oss!? Jag är imponerad!


Här kommer en actionbild från en tidigare tur! Yiiha full fart frammåt, haha!


Kram kram på er alla så hörs vi!!


Nästa träningsträff blir troligen på torsdag till veckan, information kommer till er alla som vanligt! ;) Om ni vill kika på några bilder från förra tränigsträffen så har Paula och Danne på Gårdsbacken skrivit några rader på sin fina blogg! Tack för det! http://gardsbacken.blogspot.com/2012/01/skks-uppfodarutbildning-och-hund-hund.html 

Alla ni som har Facebook har väl inte missat att jag nu äntligen efter era önskemål äntligen gjort en grupp? Ni hittar den på https://www.facebook.com/media/set/?set=a.285765751479436.80883.100001380407804&type=1#!/groups/305736282803148/ eller sök på "Lisa och Kira: Hundträning i Örnsköldsvik"! Välkomna!


Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2012-01-22 12:55:54

Vart sitter Kira fast? jag har en kompis som brukar fästa hunden i framdelen på sparken..

Postat av: Lisa och Kira

Publicerad 2012-01-23 10:37:02

Hallo Mia!



Kira sitter fast i mig ;) Jag har ett Baggenbälte med expander och expanderlina, sätter man fast hunden i sparken är det så lätt att om man tappar sparken så skjuts den mot hunden pga expandern så jag tycker att det är enklare och säkrare om hunden sitter fast i mig!



Kram kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela