Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Täcket har äntligen kommit!

Publicerad 2010-04-08 19:33:48 i Allmänt

Hej!

Träningen idag har varit höger-vänster, riktigt kul och jag tror att hon börjar fatta ;-)

Idag har jag äntligen varit på DjurMagazinet och hämtat Kiras nya täcke! Hon är större än vad man tror, var tvungen att ta storlek 65 på henne. Nu är det bara att hoppas att hon inte växer så mycket mer, vilket jag inte tror att hon kommer att göra heller. Möjligen så kommer hon att bli lite grövre än vad hon är nu, men 28 kilo duger gott, haha!

Det var verkligen ett bra täcke, det är vatten- och vindtätt och andas, perfekt! Det ser jättemysigt ut =) Det är också lagomt tjockt – päls har hon ju inte brist på... Trots att det tog nästan 2 månader istället för 3 dagar som utlovat så känner jag mig nöjd. Att det tog så lång tid berodde tydligen på att det inte fanns så många täcken kvar att få tag på eftersom de tydligen var en utgående modell, så nu är väl täcket omodernt också, typiskt haha! Nu när det äntligen har kommit är det så varmt ute att hon knappast kommer att behöva något täcke haha!

Hon fick även lite kex och ben.

Nu har hon hela tre täcken att välja på =) tack vare Emlas beslutsamhet att INTE ha något täcke... Vilken lyx!

/Lisa


Passar jättebra och hon blir ju supersnygg, eller hur? (fast bilden var helt usel)

Kommentarer

Postat av: Tula

Publicerad 2010-04-08 23:51:00

Bara 28 kg!!! jag väger närmare 30! :) matte gillar inte när jag vill gosa å ligga på henne i sängen,,, kan inte förstå varför ;)imorron ska jag tydligen få nåt som heter spruta , vet inte om de ä bra eller dåligt, men till djuraffären där det luktar så gott ska vi ialla fall, hoppas jag får lite nya ben :) har slut på dom inne så nu måsta jag kuta ut till hundgården och hämta hela tiden,,,matte gillar inte mitt spingande fram och tillbaka :)) men jag tycker de ä helfestligt, kan ju ta en sväng runt på gården oxå medans hon står och ropar på mej, mina öron funkar som dåligt när jag springer så!! ;)hihi

Bus bus från syster Tula :)

Postat av: maudis

Publicerad 2010-04-09 11:29:51

Åhh ÄNTLIGEN fick du det fina täcket.. haha bättre sent än aldrig..L

Postat av: Maudis

Publicerad 2010-04-09 11:30:33

Jisses.. Embla väger 25kg och det RÄCKER.. asg

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-04-14 17:23:10

De ser alltid lika lyckliga ut när täcket åker på ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela