Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

JULAVSLUTNING/Träningsträff

Publicerad 2010-12-15 20:58:47 i Allmänt

Halloj alla härliga hundvänner! Ler med öppen mun
 
Har ni insett att det snart är 4:e advent?! Helt galet vad tiden går fort! Jag hoppas att ni har gjort bort julklappsinköpen och ni glömmer väl inte en liten julklapp till hunden/hundarna??? Tänk så mycket de uppskattar att få använda huvudet för att kunna öppna sitt eget paket, fantastiskt kul att se! (Banga inte att ge dem en klurig uppgift med mycket tejp och snöre – men se upp så att inget hamnar i halsen för jag vill se er alla igen efter jul! Lova det?).
 
Såhär innan jul har jag klurat och längtat efter en hejdundrades julavslutning för att maximera julkänslan med våra fyrbenta!!! Jag hoppas verkligen att ni mitt i julstressen tar chansen att mysa med era fyrbenta tillsammans med oss på 4:e advent! 
 
Jag hade tänkt att hyra JÄBO-stugan i Järved men den var tyvärr stängd för vintern så det hela får bli hemma hos mig istället, Laksund 223  891 96 Arnäsvall, den 19/12 klockan 12:00. Kör förbi Dekarsön en liten bit och sväng sedan vänster till en smal grusväg där det står "Arnäsvall 4", sedan är det första vita huset på höger sida. (Ring mig för ytterligare vägbeskrivning om det behövs Blinkar). En liten kostnad på 20 kronor/familj (för att täcka kostnaderna) blir det, hoppas att det är ok?
 
Vi går en hundig tipsslinga och håller en liten tävling (med finfina priser). Sedan sitter vi inne i värmen i skenet från levande ljus och dricker glögg och äter pepparkakor samtidigt som hundarna för kanonbra passivitetsträning! Smidigt va? Blinkar Hundarna följer självklart med in! Lite information kommer det också att bli om bland annat bruks, lydnad och agility. Dessutom kommer hundarnas egna jultomte på besök med små klappar!
 
Det här kan ni bara inte missa! För er som går miste om detta så önskar vi er en riktig superduperkanondunder GOD JUL!
 
Självklart är vi tillbaka med de vanliga träningsträffarna efter jul Ler så ät inte för mycket julmat nu...
 
Hoppas att ni tycker att det här låter lika mysigt som jag...
 
Hör av er om det är några funderingar!!!
 
Kram,
 
Lisa och Kira
073-07 69 789

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela