Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Kvällsprommenad

Publicerad 2010-02-26 20:28:55 i Allmänt

Hejsan!

Ikväll tog jag och matte en liten prommenad sedan gjorde hon något som kallades ledarskapsövningar, bland annat så skulle jag sitta medans hon drog i kopplet så jag nästan ville så upp, men jag satt kvar, för det sa matte att jag var tvungen att göra ;) Det var ganska kul faktiskt, men jobbigt för hjärnan, puh!

Sedan gick vi där efter vägen och jag nosade lite som vanligt och från ingenting började matte att skutta och hoppa – vilket bus! Det var ju suuuperskoj, jag anade inget sedan damp det bara ner! När jag upptäckte att hon faktiskt kunde göra såna här "ryck" så höll jag mig väldigt nära henne så jag inte skulle missa nästa gång hon hoppade till och brottades med mig =) Om nån såg oss efter vägen måste dom ha trott att matte var knäpp, hihi

Efter att hon gjort några såna här "ryck" så var jag sååå följsam, ojojoj ni skulle ha sett! Jag gick så fint vid vänster sida och på inkallningen så kom jag springandes i 120 redan på K i "Kira kom" matte hann inte ens reagera förens jag var framme. Det enda jag inte riktigt har fattat är att jag ska sätta mig på vänster sida automatiskt när matte har kallat, det är lite knepigt... (Det underlättar ju om hon har de nya choklad dropsen hon köpte idag i fickan ;)

Nu ska jag vila mig lite, har nyss vräkt i mig en stor härlig portion mat, och ladda inför morgondagen. Jag hoppas, hoppas att matte får fler "ryck" när vi är ute i morgon.

PS. Matte sitter nu bara och läser hennes nya bok Hundcoachen, gäääsp vad tråkigt... Har jag tur så lär hon sig något nytt som vi kan testa imorgon, jag ställer upp som försökshund, hehe DS.

/Kira

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela