Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

4 dagar kvar till SYSKONTRÄFFEN!!!

Publicerad 2010-06-14 17:58:38 i Allmänt

Heej!

Ok, det regnar ute, vilket det gjort hela dagen, urtrist! Träningen med brukshundklubbens ungdomsgäng blev inställd, för lägga spår i regn är ingen höjdare... Tråkigt för vi var riktigt träningssugna! Mitt i detta elände slog en tanke mig: Det är bara 4 DAGAR KVAR till syskonträffen! På fredag åker vi mot Fredrika =D

Woohooo fattar ni, 4 DAGAR KVAR TILL SYSKONTRÄFFEN??? Hur kul som helst ju, vi lääängtar! Är det fler som längtar?

Tänk att denna idé dök upp i mitt huvud någon gång i början av januari när jag satt i kylan och längtade efter sommar, värme och hundträning. När jag väl fått idén så var jag ju tvungen att sätta igång genast och kolla av hur intresset var hos alla er andra och vilket gensvar jag fick- otroligt kul att så många var intresserade! Jag plannerade och fixade ett tag, ringde campingar, spånade på aktiviteter och oj oj nu är den snart här! Jag tror att det kommer bli hur lyckat som helst! =) Lydnad, bruksgrenar, apportering och BUS - det kan inte bli annat än kanoners! Vi kommer få en fullspäckad helg med massor av hund, hund, hund och förhoppningsvis nya kunskaper och idéer + nya bekantskaper! Många av oss har ju aldrig träffats... Det ska bli spännande och se hur hundarna reagerar också! Äntligen får de busa och springa med någon/några som är lika snabba som de själva! 

På fredag eftermiddag åker vi upp till Fredrika camping så vi är nog framme vid sex halv sju. När tror ni att ni är framme? Vi får tillgång till stugorna runt 14:00. Vi får grilla lite sent när alla har hunnit komma fram ;-) Lizzy och Embla anländer på lördag morgon. Nu är det bara att hoppas på fint väder, uppehåll i alla fall! Annars blir det till att packa kläder efter väder, för träna hund det ska vi!

Maila mig om ni funderar över något!

Vi ses SNART!

/Lisa och Kira

P.S. Glöm inte frolicen, haha ;-) D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela