Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Hår, hår, hår...

Publicerad 2010-06-17 12:10:45 i Allmänt

Tjaba!

Hur mycket hår kan en hund fälla??? Jag börjar bli knäpp! Det ligger drivor av svart hår i varje hörn, trots att jag nyss dammsugat, och jag borstar och borstar, suck hon är ju snart NAKEN! Inte för att jag har något emot hundar som ska vara nakna, men en naken flat - hur snyggt kan det va? Kanske blir det lätt att känna igen henne på syskonträffen i alla fall... Inte nog med att Kira fäller, Kurre och Morris (katterna) fäller också! Så de lämnar efter sig vita drivor... Var ska detta sluta?

Ett bad ska hon också få sig idag eller imorgon, en Hot Oil inpackning för svart päls närmare bestämt! Om det nu finns något hår kvar vill säga... Hon måste ju vara stilig till helgen ;-) Hoppas också att fällningen ger sig.

Ja, ja jag har börjat packa alla tusen miljoner prylar man måste ha med sig, fattar inte att man behöver ha så mycket saker... Ska hjälpa pappa på med takboxen också, annars rymms vi inte med all packning, Kira tar ju halva bagaget.

Ikväll är det tränig med "(mi)Rakel gänget", det ser vi fram emot och hoppas att många kan komma =)

Vi hörs imorgon innan vi åker!

Ha det kanoners ;-)

/Lisa

Kommentarer

Postat av: Maudis

Publicerad 2010-06-21 12:25:51

Hej hopp!

Tack för en underbar helg!! Vädret kan man ju inte rå på, men det var iaf hur kul som helst, jag & Hans satt och pratade om träffen, nästan hela vägen hem..L Men du, vart finns denn oljeinpackning du skrev om, är den dyr? Hmm oftast så ÄR ju hundsaker dyra.. :-((

ha det bäst!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela