Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Hårfällning och fotografering

Publicerad 2010-06-15 14:31:13 i Allmänt

Hallojsan!

Borstade och klippte Kira igår kväll, fortsätter hon att fälla hår i den här takten är hon garanterat naken om ett par dagar! Mycket mjukt fluffigt underull lossnar just nu så hon känns genast mycket smalare och strävare, haha! Kanske är det skönt att bli av med lite nu när det är sommar så att det blir mindre varmt, om det nu är SOL någon gång...

Idag har jag också varit till fotogaften IGEN och fotat studentklänningen, förra gången, i lördags, var det balklänningen och allt det. Idag fick Kira vara med på korten, mattes älskling! Hon passar ju in bra med, svart som hon är =) med den päls hon har kvar... Hon skötte sig hyffsat, dock var det svårt att sitta still, upptäckte senare att hon satt på massor av myror! Inte så konstigt att hon ville vrida rumpan... Hon är nog van att fotas nu efter alla fotograferingar hon har varit på den senaste tiden, det är värre med matte, haha!

Hann också vara på både Djurmagazinet och på Reginas, köpte lite tuggben, ett vetilationsgaller, en hård okrossbar badboll som hon inte kan bära i munnen och myggmedel till Kira idag, lite tuggben till grannens 10 veckors valp Rulle blev det också ;-) Vilken liten goding han är!

Ha en fantastisk fortsättning på den här dagen!

/Lisa och Kira

Kommentarer

Postat av: Cicci

Publicerad 2010-06-16 20:45:12

Skönt å höra att det är fler än Tula som tappar päls,,,vi har snart heltäckningsmatta här hemma :) å bättre har det inte blivit nu när vi hämtat "Lilla" och dom busar...

// C

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela