Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Fredag - kurs

Publicerad 2010-03-19 15:37:20 i Allmänt

Hejsan...

Igår var det sista kurstillfället med Rakel, snyft... Tiden går så otroligt fort, vilket är synd i detta sammanhang =(

Vi var på Reginas och Rakel gick igenom aktiveringsövningar som är superbra att använda sig av när man känner att man "inte riktigt har tid att ha hund". Jag ska skriva ner det på datorn och skicka ut till alla i kursen så snart jag fått era adresser av Rakel.

Vi tränade på lite av varje, superbra! Kira var jätteduktig och det är så kul att träna henne när jag ser hur hon suger åt sig! Nu ska vi försöka träna in några moment i lydnadsklass 1 och se hur det går, spännande!

Rakel fick också en liten fruktkorg och ett kort (som jag själv knåpat ihop) av oss som tack för en fantasisk, inspirerande kurs och hennes otroliga engagemang! Det gör att kurserna blir sååå givande och superkuliga! TACK =)

Så nu har Kira gumman klarat av en vardagslydnad steg 2 med bravur! Nu gäller det bara att fortsätta träna vilket vi självklart kommer att göra, speiellt nu när snön börjar försvinna! Jag vill jättegärna ha träningssällskap så om någon är intresserad så hör av er så hjälps vi åt att träna! Det skulle vara jättekul och superbra med lite störning ;-)

Maudis, Indra och Embla: Vi ses till veckan någon dag! =)

Vi hörs!

/Lisa och Kira

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela