Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Onsdag – T r ä n i n g s t r ä f f

Publicerad 2010-03-24 18:07:16 i Allmänt

Hej allihopa!

Igår hade vi en träningsträff med "gänget" SUPERKUL! Det var Marie och Sasco (schäfer), Helena, Johanna och Donna (golden retriever), Maud, Indra (kines) och Embla (Kiras stora syster), Ann-Britt, Lasse och Herman (schäfer). Tyvärr så har jag ej fått mail adresserna av Rakel på de som var i vår grupp nu sist, men de kommer  väl med! Så nästa gång kanske dom är med också! Vi tränade på diverse saker, bland annat "Nej", inkallning i grupp, platsliggande, tandvisning, sitt på avstånd och "Fot". Det var en så bra träning och det var superkul att se alla igen, dom har utvecklats så mycket! Kira var nästan "sig själv" igår, mycket bättre än förra gången, skrammelbruken börjar kanske att blekna för henne, haha!

Jag började träna in lite Lk 1 moment med Kira och det gick faktiskt bra! Det är så bra med störning för i köket är hon ju bäst, haha! Klicker är också bra på henne, hon lär sig så snabbt med den för belöningen blir så precis!

Maudis, Embla och Indra var hos oss innan träningen och tjejerna busade järnet vilket också var superskojigt, det måste vi också göra om! Toppen aktivering för dom och lättsamt för oss, hihi! Maudis: TACK för bilderna, synd bara att vi inte vet vem som är vem, haha! ;-) Jag glömde ju min kamera som vanlig, trots att jag hade förberett genom att lägga fram den, men icke! Nästa gång kanske...

Nu får vi se när nästa "träff" blir =) Jag är utsedd till samordnare och som vi sa så är söndagar en bra "tränings dag". Det är ljusare ute och varmare också förhoppningsvis. Jag får klura på en bra plats och ni får klura på bra övningar som ni vill träna! Hoppas att söndagar passar er, Malin och Stibor!

Tyvärr vet jag inte riktigt när vi kan ta nästa gång för idag har Kira drabbats av någon form av klåda/allergi =( Vi har varit hos vetrinären idag, där jag för övringt passade på att träna i ny miljö medans vi väntade, som inte riktigt visste vad som var fel på henne, hon trodde på någon form av allergisk reaktion (som vi inte vet av vad hon har inte äte något speciellt). Hon har svullnader kring ögonen, nosen och halsen och hon kliar sig som tusan. På träningsträffen sprang det ju en skabbräv förbi men det tar cirka en vecka innan den klådan startar så det stämmer inte rikigt heller. Jag vet inte när hon kan träffa andra hundar igen (senast om två månader), det beror på VAD hon har fått. Hon har iallafall fått några piller nu, vi får avvakta och se vad som händer. Detta var ett stort nederlag, vi som är i träningstagen... Jag tror att matte blev mer deppad än Kira, typiskt att hon ska få något sånt här just nu!

Jag avslutar med något positivt: Kul att det var så många som kom, vi måste göra om detta flera gånger!

Några av Mauds bilder från gårdagen:

/Lisa och Kira


Vem är vem???



Kira till vänster, Indra i rosa i mitten och Embla till höger.
Enda skillanden på Kira och Embla är att de har olika koppel,
annars är till och med reflexvästen lika, haha!

Kommentarer

Postat av: Babs & Sete

Publicerad 2010-03-24 22:16:47

Hej hej hittade din blogg genom Rakels hemsida!

Är gärna med på nån tränings kväll, ifall det finns plats med flera?

Hoppas ni kommer på vad som hänt med Kira.



Ha det gott! :)

Postat av: Herman

Publicerad 2010-04-06 20:13:26

Hej! Ska bli kul att få träffas igen, jag hoppas att vi kan komma på söndag. Jag blir ju alltid så duktig när vi träffas, matte är lite sur då hon inte tycker att jag är lika duktig annars.....fattar inte vad hon menar. Men hon är väl avundsjuk antar jag.

Ha de Gott! SES!

Herman

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela