Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Ljuvligt!

Publicerad 2011-07-01 11:21:18 i Allmänt

Hallo på er!

Nu är jag tillbaka igen! Har varit med Maja och Nittra på Örnnästets kennelläger! Så himla mysigt, vilken kanon uppfödare! Många snygga schäfrar har jag och Kira spanat in ;)

Varmt har det varit och fiffig som jag är så hade jag bara tagit med mig MASSOR av myggmedel - ingen solkräm vilket gav en redig bonnbränna! Inte alls skönt... Träningen har gått bra, spreciellt spåret! Maja la ett appellspår till Kira och jösses va bra det gick! Runt kom vi lagom fart och med ALLA pinnarna! Äntligen markerade hon pinnarna åtminstonde lite snabbt, det gäller att vara på hugget! Men jag är nöjd, hon spårade noga och bra :D Lydnaden gick lite sämre, min svarta pärla var en aning överhettad och likaså matte, båda var vi sega! Men efter ett underbart bad så var det full fart igen!

Härliga dagar har det varit med träning, grillning och hundträning! Ljuvligt! Tack Maja och Eva att jag och Kira fick följa med! Superroliga dagar med det bästa sällskapet!

Nu ska här fiffas på hunden, utställning till helgen!

Kraam


Nästa träningsträff blir till veckan och då lägger vi bruksspår! Ladda inför det så återkommer jag i början på nästa vecka!

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2011-07-01 20:25:01

Tack själv.! :D

Postat av: Eva

Publicerad 2011-07-02 08:06:25

Tack ska du ha! Det var roligt att träffas och träna med dig och Kira! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela