Lisa och Kira

– följ vår vardag i träning/tävling och bus!

Skendräktighet...

Publicerad 2011-09-18 10:13:23 i Allmänt

Hallo på er!

Nu var det ett tag sedan igen! Måste börja med att tacka alla ni godingar som va på förra träningsträffen - himmel och pannkaka va galet bra ni är allihopa!!! Nu kan jag också avslöja vad den "hemliga" lilla tävlingen var för något för er som inte kunde komma! Det var en tävling i coolast cirkuskonst! Alla var så himla coola så det blev prisutdelning till ALLA! Cirkuskonster är kanonbra att lära sin hund (även om en del av er tycker att det är högst löjligt och onödigt, hihi!) för man förbättrar samarbetet, aktiverar hunden med inlärning och man får bättre kontakt! Bara fördelar alltså! Sätt igång och träna där hemma! ;)

Samma dag som träningsträffen var (i tisdags) så blev Kira skendräkig! Jäkla skit också! Hon har aldrig blivit det förut men nu gick hon runt och gnällde och bar på leksaker (vilket i och för sig inte är ovanligt för en retriever) men nu var det extremt! Efter att vi gömt alla "bäbisar" (leksaker) så blev hon tyst iallfall och låg mest och deppade i soffan! I det tillståndet är hon fortfarande och lyckas hon hitta en "bäbis" så blir hon superdryg! Så nu är det är hårt liv för henne med inga leksaker, lite mat och massvis av motion! Jag hopaps att det inte blir värre än vad det är nu och att hon aldrig behöver bli skendräkig igen! Det är inte kul för henne och vara "borta" i huvudet av hormoner och deppig och det är inte kul för mig heller eftersom det knappt går att träna något vettigt med henne! Är det någon som har någon erfarenhet av det här eländet så dela jättegärna med er av dem!

/Lisa och en deppig Kira


Ni som är nyfikna på mitt pysslande kan nu se det även på Facebook! Jag har lyckats göra en Facebook sida! Sök på; Lisa och Kira: Hundtillbehör och glöm inte att "gilla", hihi!

Kommentarer

Postat av: Maudis

Publicerad 2011-09-18 10:29:19

Ja JAG blev iaf så taggad av "cirkuskonsterna" alla gjorde, så varje promenad så tränar vi lite allt möjligt.. Nu är vi inne på att träna på att hoppa genom mina armar,som är en ring, och att jag ska kunna gå runt,båda hundarna, och kunna gå ÖVER dem utan att dem backar eller bryr sig.. Och DET går bättre och bättre för varje gång!! Och som jag ALLTID säger: DU är så otroligt DUKTIG gumman!!

Postat av: pau

Publicerad 2011-09-18 12:19:53

får vem som helst med hund komma på era träningsträffar? måste man anmäla sig? och vad kostar det? mvh paulina

Postat av: Maudis

Publicerad 2011-09-19 11:33:58

jag svara åt Lisa..

Hon är galen.. Vem som helst får komma, bara man har ett bra humör & är positiv, eller hur Lisa.. blink Sen tar människa INGET betalt alls!? Och hon är SÅ himla duktig och engagerad i våra hundar.. Du kommer garanterat att ha jättekul på dina hundträningar tillsammans med henne..



L Skrev jag "fel" någonstans gumman (Lisa) haha

Postat av: pau

Publicerad 2011-09-20 09:04:00

tack maudis. har fått ett mail av lisa med info.. jag dyker nog upp framöver.. ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kira

Jag är en superglad retriever blandning, 75 procent Flatcoated retriever och 25 procent Golden retriever, men jag är och ser ut precis som en flat! Min matte Lisa ,21 år, tävlar med mig i tävlingslydnad och rallylydnad än så länge. Men jag tränar också sök, spår, retrieverjakt, uppletande, budföring och lite annat smått och gott =) En och annan blandras utställning har vi varit på också för kul! Hemma har jag sällskap av katterna Kurre och Morris som är lagom roliga ibland... Retstickor! Matte har också släpat hem marsvinen Gilbert och Theodore, chinchillorna Henning och Hilda och ett akvarium. Måste jag nämna att matte, förutom att plugga till Civilekonom, också jobbar på Zoobutiken i Ö-vik? Jag tycker det är paradiset när jag för följa med henne på jobbet, kan det bli bättre?! Undrar ni över något så sänd gärna ett mail till [email protected] Kram på er!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela